Zomersalade met doperwten, courgettes en tomaten



Het allerbeste op mijn bord
Ik vier de zomer met deze zomersalade! Simpel om te maken, boordevol smaak. De doperwten zijn de oogst van één plant. Ik kook ze een minuutje in een bodempje water en spoel ze direct af met koud water. Twee kleine courgettes uit de tuin worden snel even buitgemaakt voordat ze groot zijn. Deze snijd je in mooie gelijke stukken en bak je twee minuten in een sliertje olijfolie en kruid je luchtig met wat oregano en wat zout. De tomaten werken nog niet mee, dus gaan er zes gekochte (maar mooie rijpe) tomaten in de salade. Die snijd ik wel even in kleinere stukken. Daarna hak ik een paar munttakjes fijn. Meng alles door elkaar met een scheut olijfolie, rode wijnazijn, sprenkeltje peper en zout. Alsof het zo al niet heel lekker is... verkruimel je als laatste een stukje schapenfeta over de salade.Wat rode ui of bieslook doet het ook goed in de salade.

Oh ja en de salade is genoeg voor twee personen als voorgerecht of lunchgerecht.

Reacties