Workshop desembrood bakken in Nieuwkoop


2012 ligt voor ons....
Sinterklaas, kerst en oud & nieuw zijn geweest. Er ligt weer een vers jaar voor ons. Wat de wereld ook brengt en welke goede voornemens we ook hebben…. er moet gegeten worden! Grote delen van de wereld zijn in beweging. Nederland moet als handelsland wel meebewegen. Bezuinigingen op alle fronten. Bedrijven krimpen en mensen verliezen banen en vooruitzichten. Dat heb ik zelf ook eens ervaren. Een hele goede methode om te ontspannen en weer tot jezelf te komen is het bakken van een (desem)brood! Echt waar, het kneden van het deeg, het rijzen en bakken is een rustgevende bezigheid. Bij het kneden gaan je gedachten alle kanten op, maar komen uiteindelijk terug naar het deeg in je handen…. Zeker als je een desembrood maakt, ervaar je een scheppend gevoel. Een brood bakken met maar drie ingrediënten: meel, water en zout. Bovendien krijg je als eindresultaat een knappend broodje uit eigen oven! Op mijn blog heb ik inmiddels veel aandacht gegeven aan desembrood, dat mag het probleem niet zijn.

Lees hier verder....

Reacties

Jacqi zei…
Wat leuk dat je dit gaat doen...spannend. Jammer dat ik een beetje uit de buurt woon anders was ik vast bij je gekomen om desem te proberen. Heel veel succes ermee en ik hoor graag hoe het je vergaan is :-)
Groetjes,
Jacqi.
Jose zei…
Die workshop is echt een aanrader en wat valt er veel te leren over desembrood! We hebben thuis gesmuld b
van de 2 gebakken broden en mijn meegekregen starter staat ook al weer te bubbelen.