Column Lisette, 3 juli 2013




Lisette

vrouw - moeder - zus - tante - docente - creatief - gewichtsconsulente - broodbakken - groententuintje - voeding

Tussen het ratelen van de borduurmachine, het leren voor mijn examen, het halen en brengen van mijn kinderen, de stage, de driedaagse training, de drukte op het werk (afsluiting schooljaar), het personeelsuitje en de schoonmaak van Stijn zijn klaslokaal..., heb ik voor jullie een heerlijk recept!
Hij komt uit het werkboek van voedingsconsulent, waar ik mee werk. Mijn cliënten geven dit recept een zeer hoge waardering.

Ingrediënten: 400gr spaghetti, 200gr rundergehakt (of vega), 500gr prei (2 stuks), 1 ui (fijngesneden), 1 bakje champignons (fijngesneden), 2 paprika's (fijngesneden) 425gr tomatensaus, 4 tomaten (in blokjes gesneden), 2 teentjes knoflook, 5 eetlepels geraspte kaas, basilicum, oregano en eventueel groenten die je nog over hebt.

Kook de spaghetti beetgaar in ruim kokend water, met 1 bouillonblokje en laat uitlekken. Bak intussen het gehakt rul en voeg de ui, en knoflook erbij. Voeg nu de rest van de groenten toe. Zet het vuur laag en doe de deksel op de pan en laat even stoven. Voeg vervolgens de pot tomatensaus, tomatenblokjes en kruiden toe. Breng op smaak met zout en peper en meng alles door elkaar. Strooi, als het op het bord ligt, er wat kaas overheen.

Tot volgende week!

Reacties