column Lisette, 2 oktober 2013


Lisette

vrouw - moeder - zus - tante - docente - creatief - gewichtsconsulente - broodbakken - groentetuintje - voeding

Donderdag rijd ik uit mijn werk snel naar oma, zij heeft het eten al voor mij klaar staan! Echt oma eten: spinazie, in roomboter gebakken aardappeltjes (met krokant korstje), een gekookt ei en komkommersalade. Om 18.00 uur moet ik al klaar staan bij Prenatal en ik moet de spulletjes nog klaar zetten. Dus enige haast was geboden!
Na mijn werkdag op school, sta ik ‘s avonds bij Prenatal. Overdag geef ik een les technisch tekenen en in de avond sta ik achter de borduurmachine! Er lopen weinig klanten in de winkel, het is de hele avond erg rustig. Toch krijg ik van een klant een speelkleed mee naar huis, om er een naam op te borduren. 
Met een speelkleed onder mijn arm en € 6,50 verdiende euro’s op zak, loop ik naar de parkeergarage. Waar ik erg moet lachen omdat het parkeerkaartje €4,20 blijkt te zijn! 
Vrijdag weer aan het werk op school en zaterdag en zondag sta ik weer bij Prenatal. Druk bezochte dagen, maar om producten met naam te bestellen moet je wel de naam van de baby al weten. Of je moet net een cadeautje nodig hebben. Veel heb ik niet verkocht, maar wel veel kaartjes aan enthousiaste mensen meegegeven. 
Ik heb nog een heerlijk recept van couscoussalade, lekker bij bijvoorbeeld soep of brood. Maar ook heerlijk om als lunch te eten! 
Je hebt nodig: 150gr couscous, 300ml bouillon, 1 potje kikkererwten, ½ komkommer, 200gr kerstomaatjes, bosuitjes, verse peterselie, olijfolie, scheutje citroensap, 2 teentjes knoflook, 150gr feta en wat peper en zout. 
De couscous doe je in een hittebestendige schaal (bijvoorbeeld een diepe ovenschool of een ronde souffléschaal. Hier giet je de bouillon bij en roer de couscous los met een vork. Snij de komkommer (geschild) in kleine blokjes, halveer de tomaatjes en snijd de lente-uitjes in ringetjes. Maak een dressing van de olie, citroensap, uitgeperste knoflook en peper en zout. Voeg de (uitgelekte) kikkererwten, de lente ui, komkommer, tomaatjes en de dressing bij de couscous. Verkruimel de feta en strooi deze over de couscous salade… en dan lekker genieten. De volgende dag is de salade nog lekkerder.


Tot volgende week!

Reacties