Nieuwe blogpagina op Irene kookt: Liesbeth

Nieuwe blogpagina op Irene kookt!
Met ingang van volgende week woensdag 13 november kun je 2-wekelijks lezen over wat Liesbeth ons allemaal voorschotelt. En dat worden leuke en leerzame blogs, want zij heeft de meest uiteenlopende bereidingswijzen, tips en recepten! Zij vertelde tijdens de workshop desembroodbakken over haar kookpassie. En toen kreeg ik het idee om haar te vragen voor Irene kookt. Want dan kunnen we allemaal dé ideale cake bakken, zelf boter maken, handige bakplaten laten maken voor de oven en nog veel meer!

Liesbeth stelt zichzelf voor…
Onlangs vertelde ik een vriendin vol enthousiasme over een gerecht dat ik maakte. "Wat ben jij toch altijd druk met eten en jij geniet er ook zo van!" Duidelijker kan ik het zelf eigenlijk niet zeggen. Mijn vriendin sloeg de spijker op zijn kop! Ik krijg er niet genoeg van en koken en bakken zijn mijn grootste hobby's. Maar bakken staat wel op nummer 1!


Zoals het bij zovelen gaat, hielp ook ik al jong in de keuken. Ik weet nog goed dat ik een bechamelsaus of bloemkoolsaus leerde maken. Mijn moeder bakte veel en er hing dan altijd zo'n gezellige sfeer in huis als zij weer in de keuken aan het werk was. En als ze alles had opgeruimd en de cake in de oven stond, dan ging zij op haar rode krukje voor de oven zitten om te kijken of de cake wel goed "omhoog" kwam. Tja… en nu bespeur ik bij mezelf af en toe hetzelfde gedrag!  

Enfin, koken en bakken dus, maar het bakken van brood kwam er nooit van. Tot dit voorjaar. Opeens probeerde ik een broodrecept uit en dat lukte zo goed dat wij sindsdien niet meer bij de bakker zijn geweest. Maar aan mijn desembrood viel nog wel wat verbeteren. En zo ontmoette ik Irene, want bij haar volgde ik samen met een andere deelneemster een desembroodbakworkshop (mooi scrabblewoord!). Wat een leuke en leerzame dag had ik bij Irene. Heel fijn om de echte kneepjes te leren en sindsdien lukken de desembroden geweldig.

We wisselden tijdens de workshop heel wat wetenswaardigheden uit en we raakten niet uitgepraat. Geweldig zo'n dag met gelijkgestemden. Van andere "kook- en bakgekken" zul je nooit een opmerking horen zoals mijn vriendin maakte, want het valt hen natuurlijk niet op dat die ander (ook) zo bezeten is van kokkerellen....


Tot volgende week woensdag!

Reacties